Joris

Hier kan je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Marijke
puppyklasse
Berichten: 20
Lid geworden op: 10-01-2012 20:01

Joris

Bericht door Marijke » 11-02-2014 13:47

Hallo allemaal,

Eindelijk zal ik me ook eens voorstellen. Mijn naam is Marijke en ik woon samen met André en onze drie kinderen in Valthe, een dorp in het Zuidoosten van Drenthe.
Sinds 5 december 2011 zijn wij de trotse eigenaren van Joris, ofwel Tika Trails Entertainer. Hij is geboren op 4 oktober 2011 en zijn ouders zijn Blue en Maddox. Hij woont dus inmiddels al weer ruim 2 jaar bij ons en we hebben vanaf het eerste moment echt ontzettend van hem genoten.

Ik heb eerst een aantal gehoorzaamheidscursussen gedaan bij een hondenschool hier in de buurt. Dat vond ik ontzettend leuk en nuttig want ik had nog nooit eerder een hond gehad.
Later heb ik op een andere hondenschool nog een pubercursus gedaan waar Joris en (vooral) ik ook heel veel hebben geleerd.
Daarna vond ik het wel mooi geweest met de cursussen. Joris is zoals hij is en dat is goed. Hij is dol op andere mensen en honden, superlief voor kinderen en voor mij is hij eigenlijk de perfecte hond: mijn maatje.

Wat ik het leukst vind om met hem te doen is: wandelen. Eigenlijk houd ik helemaal niet van wandelen en ik zal dan ook niet snel alleen een wandeling maken. Maar wandelen met Joris is zo super leuk! Dan kijkt hij met aan alsof hij wil zeggen: Leuk he! Dat is genieten. Zelfs in de regen. Voor we hem kregen, had ik bedacht dat ik niet in de regen wilde wandelen en dan zou wachten tot het weer droog zou zijn. Maar dat gaat niet. Want als de kinderen uit school komen, is het natuurlijk wel handig als ik thuis ben. Dus ik heb een goede jas gekocht en waterdichte laarzen. En dan lopen we lekker samen in de regen en door de plassen. Grappig dat baas en hond inderdaad op elkaar gaan lijken.

In de tussentijd heb ik hem ook wat doggy dance achtige kunstjes geleerd. Gewoon voor de lol. Een achtje, en zo. Die dingen hebben ook officiële namen maar ik gebruik gewoon gebaren en mijn eigen tekst. Volgens mij vindt Joris dat ook erg leuk om te doen. (Mede dankzij het brokje dat hij dan meestal krijgt.)

Het volgende dat ik wil gaan doen, is het toevoegen van wat foto’s op dit forum. Ik was van de week al even bezig maar het lukte nog niet erg. Hopelijk lukt het binnenkort wel en kan ik wat leuke foto’s plaatsen.

Groetjes van Marijke en een knuffel van Joris

Bianca
Tika Trails kampioen
Berichten: 2212
Lid geworden op: 20-04-2009 13:27

Bericht door Bianca » 11-02-2014 17:27

Super leuk om te lezen hoe het gaat Marijke! Zo te horen beleven jullie veel plezier met hem!
Dogs are like chocolate.....
You can't just have one.

Afbeelding

Marijke
puppyklasse
Berichten: 20
Lid geworden op: 10-01-2012 20:01

Bericht door Marijke » 11-02-2014 23:38

Ik zou eigenlijk wel willen zeggen dat het hebben van de hond wel één van de leukste dingen is, die ik heb meegemaakt!

Margriet en Nina
Tika Trails kampioen
Berichten: 918
Lid geworden op: 30-12-2009 19:25

Bericht door Margriet en Nina » 12-02-2014 00:21

Mooi om te lezen dat jullie zo van hem genieten.
Afbeelding

Kay- Tika Trails Ranger
Lex - Tika Trails Quess What
Nicci - Tika Trails Impossible Dream

Bianca
Tika Trails kampioen
Berichten: 2212
Lid geworden op: 20-04-2009 13:27

Bericht door Bianca » 12-02-2014 12:14

Marijke schreef:Ik zou eigenlijk wel willen zeggen dat het hebben van de hond wel één van de leukste dingen is, die ik heb meegemaakt!
bijzonder zijn ze he!
Dogs are like chocolate.....
You can't just have one.

Afbeelding

suka
Tika Trails kampioen
Berichten: 602
Lid geworden op: 26-04-2009 12:43

Re: Joris

Bericht door suka » 13-02-2014 11:30

wat. een mooi verhaal over joris.
en joris krijgt een dikke lik van suka
Tika Trails Black Tie Affair "Suka"

Afbeelding

hkleij
Tika Trails kampioen
Berichten: 723
Lid geworden op: 25-04-2009 19:00

Bericht door hkleij » 13-02-2014 12:18

Ja, leuk.
Geniet masr vsn hem
groetjes Henk
Coda 20-2-2006 Rosha 4-12-2008
Afbeelding

Synthia
veteranenklasse
Berichten: 185
Lid geworden op: 20-01-2010 11:48

Bericht door Synthia » 13-02-2014 15:44

Ik kan me helemaal vinden in de opmerking dat een hond het leukste is wat je kan overkomen. Ik ben ook zo blij met Jones.

Plaats reactie